אנו משקיעים רבות במראה החיצוני. תמיד חשוב לנו איך אנו נראים. גברים משתדלים להתגלח כראוי, להתלבש יפה ולהסתרק על פי צו האופנה. נשים לובשות שמלות ערב, מתאפרות, מסדרות תסרוקת והכל כדי להיראות יפה כלפי חוץ. אבל אנחנו יודעים עם עצמנו בסוד, שאולי אנחנו נראים טוב ויפה מבחוץ, אבל מבפנים – הדירה בה אנו חיים כל יום וכל שעה – מבולגנת, אולי מעט מלוכלכת, ועמוסה בחפצים שאנחנו לא צריכים וסתם "שוכבים" כאבן שאין לה הופכין.

מה אפשר למיין ולסדר בבית שלנו?

× בארון הבגדים – בגדי יומיום שאינם בשימוש, שמלות ערב שלא נלבשו זמן רב או שכבר לא יילבשו, בגדים שאינם נראים טוב או שהמידה כבר לא טובה.

× רהיטים שעומדים ללא שימוש, ריקים, צוברים אבק ותופסים מקום.

× חפצים שאנו אוגרים עם הזמן ואין לנו מה לעשות איתם, ובכל פעם שאנו מסדרים את הבית, אנו מעבירים אותם ממגירה למגירה.

בגדים או שמלות ערב ניתן לתרום לעמותות או לנזקקים, וחברות המבצעות באופן מקצועי פינוי וארגון דירות עומדות בקשר הדוק עם עמותות כאלה, ומעבירות אליהן ציוד שהן מפנות מדירות של אנשים. חברות כאלה מחזיקות באישורים על פי החוק של שינוע ופריקה של פסולת כבדה באתרים המיועדים לכך, מה שאדם פרטי לא יוכל לבצע. חברות אלה גם מעסיקות אנשים המוכשרים ומומחים לסבלות.

איך בעצם מתגנדרים מבפנים?

× מבצעים רה-ארגון בבית. מזיזים ספות ושולחנות, מבצעים חשיבה לגבי מיקום מחודש של כל הרהיטים הגדולים.

× מחליפים מלתחה – מחדשים, קונים בגדים חדשים – גם ליומיום וגם בגדים לבילויים כמו שמלות ערב ונעליים חגיגיות.

× דואגים לתיקונים קלים במבנה הדירה – טיח איפה שצריך, פתיחת סתימות ותקלות צנרת, עבודות ריצוף ועוד.

× תולים שלט בכניסה לבית המבשר לכל בא על הגיעו למשכננו, ושומרים בתוך הבית על אווירה נעימה ונינוחה ועל אנרגיות חיוביות.

הדירות שלנו הן בעצם שמלות ערב שאנו לובשים כל יום. כמו שנקפיד על הופעה מושלמת כשנלך לאירוע או כשנהיה מוקפים באנשים – כך הבית שלנו צריך להיות עבורנו. הבית שלנו הוא המקום שממנו אנחנו יוצאים בבוקר ואליו חוזרים, וכמו שאנו אוהבים לגנדר את עצמנו – כך עלינו לאהוב לגנדר גם אותו. שמלות ערב לובשים פעם בפרק זמן לאירוע מסוים ואז השמלה חוזרת לארון וממתינה לפעם הבאה שתילבש. הבית שלנו נמצא בשימוש כל הזמן, לכן רצוי ומומלץ לשמור עליו נקי, מאוורר ונעים.

הבית שלנו מקרין עלינו בדיוק כשם שאנו מקרינים עליו. הקנקן ותוכנו במקרה הזה הולכים יד ביד והם בלתי נפרדים. כשהבית שלנו נראה טוב – כך גם אנחנו.